alltomdif.blogg.se

Nyheter, statistik och historik om Djurgården Hockey

Silly Season: 3 nyheter

Publicerad 2014-04-09 20:25:00 i Silly Season,

Idag släppte Djurgården 3 nyheter inför nästa säsong.
 
Den första nyheten, som det har ryktas om ett tag, är att Charles Berglund lämnar Djurgården och sportchefsjobbet och ska istället börja inom näringslivet.
- Det är klart att det är med vemod jag kliver av men det känns som rätt tillfälle att göra det med tanke på att vi tog steget upp. Jag har inte varit helt tillfreds med sportchefsrollen. Men jag ville vara lojal mot Djurgården. Nu när vi klarade oss tillbaka så känns det okej att stänga boken, säger Berglund till DIFhockey.se
 
Challe kommer att jobba augusti ut för att bygga ett slagkraftigt lag inför nästa säsong men han kommer även jobba med uppgifter inom spelschemat, truppen, träningsmatcher och Champions Hockey League.
Läs mer på: Challe Berglund lämnar DIF i höst

 
Mattias Guter har idag skrivit på för ytterligare 3 säsonger i Djurgårdströjan (till och med 2016/17).
Mattias säger till DIFhockey - Det känns helt underbart. När jag signade för en månad sedan kände jag att jag ville vara med på hela resan, oavsett om vi klarat det i år eller nästa år. Jag ville vara en del av den här historien av att ta upp laget.
Läs mer på: Guter kvar i DIF: "Jättedröm"

 
Djurgårdens första nyförvärv blev klar idag. Det är 20-årige forwarden Erik Nyström som har skrivit på ett 2 års kontrakt med Djurgården.
- Det känns grymt motiverande att komma hem till Stockholm och få spela för en klubb som jag verkligen känner för. Jag har vuxit upp med Djurgården och alltid gått och tittat på när Djurgården spelar. Det blir speciellt. Det är inte som att skriva med vilken klubb som helst, säger Erik Nyström på Djurgårdens hemsida.
 
Erik kommer senast från kroatiska Medvescak Zagreb som spelar i KHL.
Läs mer på: Djurgården värvar forward
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela